2. dubna 2017

Black Sails: Season 4

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 |
_______

I saw the world through your eyes. A world in which there is nothing left to lose. I felt the need to make sense of the loss, to impart meaning to it whatever the cost. To exalt the memory with battles and victories. But beneath all of that, I recognized the other thing hiding in the spaces. The one whose shape you first showed me. And when asked, it was honest about the role it wanted to play.
It was rage.
And it just wanted to see the world burn.



4.01 XXIX. - 4.02 XXX. - 4.03 XXXI. - 4.04 XXXII. - 4.05 XXXIII. - 4.06 XXXIV. - 4.07 XXXV. - 4.08 XXXVI. - 4.09 XXXVII. - 4.10 XXXVIII.

zdroj: farfarawaysite.com
Black Sails vždycky byla naprosto luxusní záležitost (byť se o tom moc nemluví), takže když jsem se dočetla, že čtvrtá řada bude poslední, na jednu stranu mi to bylo hrozně líto. Na stranu druhou tu sezónu psali s tím, že bude poslední, a podle toho to taky krásně všechno uzavřeli, a stihlo to skončit dřív, než to ztratilo kouzlo, takže je to vlastně možná dobře. A míň epizod znamená, že se jednou možná opravdu dostanu k opětovnému nasledování.

Bez ohledu na to, jak vyšinutý zrovna je, Flint (Toby Stephens) pro mě vždycky byl alfou a omegou seriálu a fandím mu, ať se děje co se děje, ani nevím proč. Silver (Luke Arnold) potemněl a začalo mu to slušet. Hrozně se mi líbilo, že byť to i kvůli Madi (Zethu Dlomo) vypadalo bledě, nikdy Flintovi nepřestal být loajální. Trvalo mi to tři sezóny, ale i Jack Rackham (Toby Schmitz) mě nakonec začal bavit. Teach (Ray Stevenson) skončil fakt hnusně, bylo to hrozně nepříjemný pozorovat. (Byť ho nejde úplně litovat, protože to sám pravděpodobně provedl dost lidem.) Woodes Rogers (Luke Roberts) se taky neskutečně vybarvil a dost mě to potěšilo, protože to chvíli vypadalo, že proti Flintovi a ostatním stojí skutečně schopný protivník. A o to uspokojivější byl konec.

Co se týče dam, začala bych Eleanor (Hannah New), protože to mi prostě zlomilo srdce. Po tom všem byla tak blízko tomu konečně něco vybudovat a i když přeběhla na druhou stranu, fandila jsem jí. Jsem ráda, že zemřela Flintovi v náručí a Flint měl dost soucitu jí zalhat. Vždycky mě ten jejich vztah bavil a byl plný respektu až do konce. Anne Bonny (Clara Paget) mi nahnala strach, ale naštěstí přežila - byť mi trochu vadilo, že jen nahrávala Rackhamovi. Madi měla větší koule, než všichni ti chlapi dohromady, a jsem ráda, že dál vládne. A nakonec musím přiznat body Max (Jessica Parker Kennedy); až teprve když jsem slyšela tu "pep talk", kterou dostala Anne, došla mi spousta věcí a jsem ráda, že to je zrovna Max, kdo teď stojí v čele Nassau.

Celkově jsem s finále byla spokojená. Netroufla jsem si doufat, že Thomas Hamilton (Rupert Penry-Jones) skutečně žije, takže jsem byla hodně příjemně překvapená, že to tak je a hlavně že se s ním Flint znovu shledal. Fakt jsem trochu měla strach že zemře, aniž by to věděl. Doufám, že spolu utekli a žili šťastně až do smrti. (Kašlu na Stevensona.) Nassau si konečně začalo vládnout samo (byť na oko s oficiální vládou) a pirátská tradice žije. Jediné, co mě vytáčí je, že ufňukaný sráč Billy Bones (Tom Hopper), kterého jsem celou řadu vášnivě nenáviděla, žije taky, ale podle anotace Treasure Island je to zjevně nutné.

Každopádně jsou Black Sails podle mě jedním z nejlepších seriálů vůbec, jsou ukončeny se ctí a budou mi fakt chybět.

“A story is true. A story is untrue. As time extends, it matters less and less. The stories we want to believe, those are the ones that survive, despite upheaval and transition and progress. Those are the stories that shape history. And then what does it matter if it was true when it was born? It's found truth in its maturity, which if a virtue in man ought to be no less so for the things men create.”