17. června 2017

Orange Is the New Black: Season 5

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 |
| Season 5 | Season 6 | Season 7 |
_______

I know that sometimes our only choices are between shitty and shittier, but whatever we end up doing, we gotta own it. Somehow find grace in it.


5.01 Riot FOMO - 5.02 Fuck, Marry, Frieda - 5.03 Pissters! - 5.04 Litchfield's Got Talent - 5.05 Sing It, White Effie - 5.06 Flaming Hot Cheetos, Literally - 5.07 Full Bush, Half Snickers - 5.08 Tied to the Traintracks - 5.09 The Tightening - 5.10 The Reverse Midas Touch - 5.11 Breaking the Fiberboard Ceiling - 5.12 Tattoo You - 5.13 Storm-y Weather

zdroj: imdb.com
Když se objevila nová sezóna Orange Is the New Black, hrozně jsem to nechtěla začínat hned ten den, protože jsem věděla, že v tom zase uvíznu do té doby, dokud to neuvidím všechno. Původně jsem chtěla jenom vědět, jak dopadl cliffhanger minulé řady a samozřejmě, že jsem se probrala v deset večer v polovině řady... s vědomím, že cliffhanger se přelil do vězeňské vzpoury a zjevně bude trvat celou sezónu. A nepletla jsem se. Když jsem o dva večery později viděla všechno, usoudila jsem, že celá vzpoura těch milion dějových liní a příběhů vlastně hezky propojila a řada krásně držela pohromadě.

Piper (Taylor Schilling) a Alex (Laura Prepon) mě spolu nebaví a Alex mě vlastně pořád dost štve, ale když to začalo vypadat, že se to mezi nimi skutečně někam hýbe, začalo mě to celé rozčilovat o dost míň. Nejsem si jistá, co si myslet o té finální žádosti o ruku, ale uvidím. Piper se mi tuhle sezónu líbila víc než minulou a bavila mě. Moje milovaná Lorna (Yael Stone) mi lámala srdce - ta holka fakt potřebuje pomoct, ale ve vězení ji těžko dostane. Nicky (Natasha Lyonne) je v nezáviděníhodné situaci - miluje někoho, koho nemůže být, ale je to ona, kdo Lorně pomůže ke štěstí s někým jiným. Hodně mi chyběla Sophia (Laverne Cox), byla tam máličko, ale její zápletka byla sladká a vlastně se díky tomu vyhnula tomu nejhoršímu. Hodně příjemně mě překvapila Frieda (Dale Soules), je BAMF.

Suzanne (Uzo Aduba) mi tuhle sezónu lámala srdce, Taystee (Danielle Brooks) měla super linii a Cindy (Adrienne C. Moore) jí k tomu jako obvykle přicmrndávala. Daya (Dascha Polanco) mě překvapila, ale její linie byla vlastně i inspirativní tím, jak se nakonec vzchopila. Blanca (Laura Gómez) a Red (Kate Mulgrew) byly překvapivě dobrý tým, byť byly na speedu. Trochu mě mrzelo, jak se od sebe pak vzdálily Boo (Lea DeLaria) a Pennsatucky (Taryn Manning), ale obě měly dobrou linii. Za zmínku určitě stojí Angie (Julie Lake) a Leanne (Emma Myles), protože ty dvě smažky samy o sobě dělaly celou komedii této řady, a Maritza (Diane Guerrero) s Flacou (Jackie Cruz), protože si nedokážu představit lepší beauty bloggerky.

Při tom masivním množství postav není možné okomentovat každou vězenkyni a každou linii, takže se zvolna přesuneme k netrestancům - Piscatella (Brad William Henke) byl pořádně vyšinutý a neudělaly ho sympatičtějším ani flashbacky v The Reverse Midas Touch. Nemůžu říct, že by mi ho na konci bylo líto, ale trochu se bojím, jestli se to neotočí proti trestancům. Nikdy jsem netušila, že mě tak potěší Fig (Alysia Reiner), ale s Caputem (Nick Sandow) prostě mají chemii a užívala jsem si je. Hodně mě potěšili s Lindou (Beth Dover), její linie ve vězení byla boží, ta postava mě fakt baví a ten konec jí i docela přeju, ale musí to být horor.

Jak jsem psala výš, série se podle mě fakt povedla a opět je tam cliffhanger, který mě za rok vtáhne do pasti. Ale budu se těšit.