20. května 2018

Gotham: Season 4

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 | Season 5 |
_______

You want to be a hero. And Gotham doesn't need heroes. It needs people who will do what is necessary.


A Dark Knight
4.01 Pax Penguina - 4.02 The Fear Reaper - 4.03 They Who Hide Behind Masks - 4.04 The Demon's Head - 4.05 The Blade's Path - 4.06 Hog Day Afternoon - 4.07 A Day in the Narrows - 4.08 Stop Hitting Yourself - 4.09 Let Them Eat Pie - 4.10 Things That Go Boom - 4.11 Queen Takes Knight

zdroj: imdb.com
Když Gotham začínal čtyři roky zpátky, netušila jsem, že mě ten seriál tak chytne a hlavně že bude s každou řadou lepší. A Dark Knight mě velmi příjemně překvapil. Dějová linie byla prakticky rozdělená na válku mezi Penguinem (Robin Lord Taylor) a Gordonem (Ben McKenzie), na Gordonovy trable s profesorem Pygem (Michael Cerveris) a na Wayneovu (David Mazouz) druhou pubertu. Patrně nikoho nepřekvapí, že to poslední mě nijak nebralo - Bruce Wayne, jeho krize identity a celkově všechno, co se kolem "Batmana" semele, je ta nejslabší část seriálu. Baví mě na tom jen Alfred (Sean Pertwee) a toho mi bylo víceméně jen líto.

Gordon je touhle dobou moje nejoblíbenější postava. Myslím, že jsem už mluvila o tom, jak je epizodu od epizody temnější - jak se opakovaně snaží udělat tu nejsprávnější věc, ale vybírá si z čím dál horších možností a ještě mu to ztěžují jeho vlastní ambice. Fakt mě dost baví, jak ho píšou, a to jsem ho na začátku brala s rezervou. Kapitánství ve čtvrté řadě mu sluší o to víc, jak k němu přišel a jak ho to žere. Popravdě se mi líbí, jak uzavřeli kruh - stejně, jako měl na začátku GCPD pod palcem Falcone (John Doman), je má teď pod palcem jeho dcera Sofia (Crystal Reed), ze které se vyklubal nádherně vyšinutý záporák - a to přímo skrz člověka, který proti tomu brojil nejvíc.

Překvapili mě, jak vrátili do děje Lee (Morena Baccarin) - napřed jsem se na to dívala značně skepticky, ale mít ji jako minibosse podsvětí, zatímco Gordon šéfuje policii, je skvělý recept a celých jedenáct dílů jsem čekala, kdy se konečně setkají. Napárování s Nygmou (Cory Michael Smith) mi přišlo trochu jako by nevěděli, co s těma dvěma, tak je strčili k sobě, ale pak jsem si vzpomněla, že spolu kdysi dávno pracovali a byli přátelé, a změnila jsem náhled na situaci.

Co se týče podnikavé trojky - Barbary (Erin Richards), Seliny (Camren Bicondova) a Tabithy (Jessica Lucas) - tam je to podle mě víceméně pořád to samo, ale Barbara měla úžasnou novou image, fakt se mi trefili do vkusu a udělalo ji to trochu snesitelnější, a u Tabby se mi líbilo, jak se zoufale snažila v Solomonovi Grundym probudit Butche (Drew Powell). Selina je prakticky stejně zabitá jako Wayne. Co se týče vedlejších postav, začínám mít víc a víc ráda Victora (Anthony Carrigan) - uvidíme, co s ním dál udělají.

Celkově jsem s A Dark Knight hodně spokojená a těším se na druhou polovinu řady.

Dawn of Night
4.12 Pieces of a Broken Mirror - 4.13 A Beautiful Darkness - 4.14 Reunion - 4.15 The Sinking Ship The Grand Applause - 4.16 One of My Three Soups - 4.17 Mandatory Brunch Meeting - 4.18 That's Entertainment - 4.19 To Our Deaths and Beyond - 4.20 That Old Corpse - 4.21 One Bad Day - 4.22 No Man's Land

zdroj: wikia.com
Zrovna když jsem psala, že Victor Zsasz je můj dude, dostala jsem druhou polovinu sezóny bez něj. To by nicméně nevadilo tolik jako fakt, že mě prostě nebrala tak jako ta první. Přišlo mi, že se tam motalo dohromady hrozně moc zápletek - a hlavně "cuchanů" předchozích zápletek, až se tentokrát hodně špatně rozlišovalo, co se vlastně děje. A hodně, opravdu hodně bych si přála, aby tam lidi zase začali umírat na férovku a skutečně tam o něco šlo. Ve finále například padlo hodně lidí, ale je diskutabilní, kolik jich skutečně zůstane mrtvých.

Jimovo hovínko z předchozí sezóny vyústilo v super Gordon & Bullock scény, ale to bylo víceméně všechno. Sofia vyšuměla úplně do prázdna (a tohle byl první z těch momentů, kdy měl mrtvý zůstat mrtvý), ale za to povstala Lee. Nová dynamika mezi ní a Gordonem mě hodně bavila (a fakt mě mrzí, že jsem nenašla žádné ff), ale tím milostným trojúhelníkem s Nygmou to fakt zabili - už protože bylo jasné, že Nygma nemá v tomto ohledu šanci.

Tušila jsem, že Jerome Valeska (Cameron Monaghan) se vrátí, na chvíli jsem měla radost, že umřel, ale jeho dvojčetem Jeremiahou mě docela naprdli, už toho začínám mít dost. Ivy (Maggie Geha) opět změnila tělo a přiznám se, že mě skoro až mrzí, jak tou postavou mrhají. A absolutním vrcholem všeho byla Barbara a opět obživlý Ra's al Ghul (Alexander Siddig), kde už se ani nenamáhali vysvětlit, jaktože ten chlap zase žije, a celé to skončilo vyhlášením klubu militantních feministek.

V určitém ohledu se mi líbí, jak skončilo finále - fakt se tam snaží nahonit toho temného rytíře a vyrabovaný Gotham je podle mě místo pro spoustu super zápletek. Nelíbí se mi ale, že máme další kolo Penguina (a jeho Legion of Horribles) opět na vrcholu, to začíná být stejný opruz jako všechna na zmrtvýchvstání, a doufám, že aspoň někdo zůstane mrtvý.

Docela bych se obávala, jak bude po slabším Dawn of Night vypadat další děj, ale pátá sezóna má být kratší a poslední, takže jim věřím, že to bude vypadat aspoň tak dobře jako první polovina čtvrté řady.