8. května 2015

Gotham: Season 1

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 | Season 5 |
_______

You tell yourself, "I'll just do this one bad thing. All the good things I'll do later'll make up for it." But they don't.


1.01 Gotham - 1.02 Selina Kyle - 1.03 The Balloonman - 1.04 Arkham - 1.05 Viper - 1.06 Spirit of the Goat - 1.07 Penguin's Umbrella - 1.08 The Mask - 1.09 Harvey Dent - 1.10 Lovecraft - 1.11 Rogues' Gallery - 1.12 What the Little Bird Told Him - 1.13 Welcome Back, Jim Gordon - 1.14 The Fearsome Dr. Crane - 1.15 The Scarecrow - 1.16 The Blind Fortune Teller - 1.17 Red Hood - 1.18 Everyone Has a Cobblepot - 1.19 Beasts of Prey - 1.20 Under the Knife - 1.21 The Anvil or the Hammer - 1.22 All Happy Families Are Alike

zdroj: imdb.com
Na komiksy jsem nikdy moc nebyla a už vůbec ne na Batmana, ale Batman bez Batmana mě zaujal. Mám ráda tyhle verze příběhů, které se odehrávají předtím, než vyvstane ona slavná postava a všechno začne být o ní. Přiznám se, že mě Gotham chytil, až jsem byla překvapená, a začala jsem se na každý díl těšit. A teď se těším na druhou sezónu.

Ben McKenzie (James Gordon) mě v The O.C., kde jsem ho před Gothamem jedině viděla, nijak zvlášť nebavil, ale Gordon byl super. Správně americky správňácký, správně drsný a později správně nesmlouvavý. Bavil mě a hlavně se mu dalo fandit. Harvey Bullock (Donal Logue) je taková ta výborná postavička s ohebnou páteří, která se ale časem vyvinula. Líbilo se mi, jak se Bullock a Gordon nakonec sehráli a jejich dynamika. Jen byla škoda, že později už neměli tolik společného prostoru.

Alfreda (Sean Pertwee) jsem při svých omezených znalostech Batmanverse viděla trochu jinak, než jako vysloužilého veterána s manýry velitele kadetů ve vojenském táboře, ale fungoval pro mě. Bruce Wayne (David Mazouz) pro mě naopak nefungoval vůbec. Selina Kyle (Camren Bicondova) se mi líbila na začátku, pak se ale začala motat jak mastný papír, ztrácela jsem orientaci v jejích motivech a na konci mě nebavila stejně jako spratek Wayne.

Hodně se mi zalíbil Edward Nygma (Cory Michael Smith), škoda že se rozjel až na konci, a bavil mě Maroni (David Zayas), protože David Zayas si tu roli zjevně užíval. Mimoto se přiznávám bez mučení, že jsem velký fanda Tučňáka - Oswald Cobblepot (Robin Lord Taylor) má podle mě skvělou origin story, téměř jsem mu i fandila.

Co se týče žen Gothamu, až na Leslie Thompkins (Morena Baccarin) - první role Moreny Baccarin, ve které se mi fakt líbí - mi všechny lezly na nervy. Barbara Kean (Erin Richards) byla první v seznamu, kterou bych vzala cihlou. Sarah Essen (Zabryna Guevara) stála tak na pozadí, že se snad ani nedá brát v potaz. Renee Montoya (Victoria Cartagena) byla snad jediná zajímavá, ale opět na pozadí a ke konci téměř úplně zapomenutá. Ivy Pepper (Clare Foley) to stejné - jestli to má být Poison Ivy, tak je to zatím dost chabá origin story.

Co se týče Fish Mooney (Jada Pinkett Smith), tam jsem byla snad nejvíc zklamaná. Vadilo mi její afektované chování a neustálé přehrávání ze strany Pinkett Smith, vadily mi její dějové linie, kdy neustále a opakovaně vstávala z mrtvých (a bohužel se obávám, že ani její pád ve finále řady není smrtelný) a vadil mi její nevkus. Její přestřelená image byla fakt odpudivá, opravdu bych se bez ní obešla a myslím, že by Gotham bez ní byl možná i lepší, její opakující se zápletky dostávají až moc screentime.

Docela mě bavila Liza (Makenzie Leigh), škoda, že šla tak brzo. Potěšily Lili Taylor (Selina Kyle, Patti), Lesley-Ann Brandt (Larissa Diaz, Lovecraft) a Nicholle Tom (Miriam Loeb, Everyone Has a Cobblepot). Do druhé řady bych si představovala Fish mrtvou, víc Nygmy, Barbaru aspoň v Arkhamu, když už nezmizí úplně, a aby ty války gangů nebyly tak na jedno brdo, nějaké nové tváře.

Jinak je ale Gotham povedená loňská novinka.