14. října 2019

Amanda Lovelace: the mermaid's voice returns in this one (2019)

“& she tore the stars apart”

zdroj: amandalovelace.com
Když jsem si pořizovala the mermaid's voice returns in this one do sbírky, neměla jsem ponětí, že sérii women are some kind of magic definitivně uzavírá. Oproti the princess saves herself in this one a the witch doesn't burn in this one byla tato sbírka hodně soustředěná na konkrétní trauma pocházející ze znásilnění, postoj k útočníkovi a hojení.

Nezaložila jsem si zdaleka tolik kousků jako u předchozích dvou, ale je to jen tím, že mi naštěstí chybí osobní zkušenost a nemůžu se úplně ztotožnit. Při čtení jsem prožívala takový zvláštní mix bolícího srdce a agresivní naděje zároveň, až se to těžko popisuje. Navíc se mi hrozně líbí, že se v poslední části sbírky objevují i texty jiných autorek.

Sbírka jako obvykle podává krásný ucelený příběh a ten fakt, že sloužila (a má sloužit) k hojení tomu dodává úžasný živý rozměr. Jsem moc ráda, že mám celou sérii v knihovně.

“i have a
terrible habit
of writing
myself
braver than
i'll ever be,
& i'm not sure
which of us
i'm trying
to convince—
you, or
me.”

- swan song II