26. listopadu 2009

Californication: Season 1 & 2

| Season 1 & 2 | Season 3 | Season 4 |
| Season 5 | Season 6 | Season 7 |
_______


Season 1
1.01 Californication - 1.02 Hell-A Woman - 1.03 The Whore of Babylon - 1.04 Fear and Loathing at the Fundraiser - 1.05 LOL - 1.06 Absinthe Makes the Heart Grow Fonder - 1.07 Girls, Interrupted - 1.08 California Son - 1.09 Filthy Lucre - 1.10 The Devil's Threesome - 1.11 Turn The Page - 1.12 The Last Waltz

zdroj: imdb.com
Hank Moody (David Duchovny) je spisovatel, co napsal bestseller God Hates Us All, jenže to už je nějaká ta doba. Momentálně trpí krizí středního věku/tvůrčí krizí, má dokonalou dceru Beccu (Madeleine Martin) a je pořád zamilovaný do její matky Karen (Natascha McElhone). Dál si každý děj prostě musí zjistit sám, to NEJDE převyprávět, to NESTAČÍ ani jen vidět... To se s Hankem musí PROŽÍT.

Linie s Miou (Madeline Zima) byla geniální od prvního okamžiku, a tu postavu jsem prostě zbožňovala... do té doby, než ukradla Hankovi román. To se prostě nedělá. Hankova obsese Karen mi občas vadila tak, že mi začala vadit i Karen, která hlavně cestou k finále jako by přestávala vědět, co vlastně chce. Nakonec mě ale posledních pár minut, a vůbec celý poslední díl, když už jsme u toho, naprosto odrovnal.

Prvních pár dílů jsem si na formát Californication trošku hůř zvykala, ale jakmile jsem věděla, co čekat stylově, naprosto mě strhl děj, kouzelný, ironický, a občas až absurdní a cynický humor, a Hank sám. (David Duchovny je bůh.) Mimoto mě hrozně bavil (a stále baví) Evan Handler jako Charlie Runkle, kterého jsem dlouho nemohla nevidět pořád jako Harryho Goldenblatta z Sex and the City. Prostě jsem se do seriálu absolutně zamilovala.

Season 2
2.01 Slip of the Tongue - 2.02 The Great Ashby - 2.03 No Way to Treat a Lady - 2.04 The Raw & the Cooked - 2.05 Vaginatown - 2.06 Coke Dick & First Kick - 2.07 In a Lonely Place - 2.08 Going Down and Out in Beverly Hills - 2.09 La Ronde - 2.10 In Utero - 2.11 Blues from Laurel Canyon - 2.12 La Petite Mort

zdroj: imdb.com
Druhá sezóna mě bavila stejně tak, jako ta první. Pokud tam byl nějaký pokles co do kvality, nevšimla jsem si. Musím přiznat, že Hank a Karen spolu není taková sranda, jako když je Hank sám, ale přineslo to spoustu dalších zajímavých kousků. Mia byla ještě větší mrcha, než v první řadě, ale musím nějakým způsobem milovat, kam se její a Hankův vztah až dostal...

Celou dobu mě hrozně bavil Lew Ashby (Callum Keith Rennie), postava dokonalá skvěle komplikovaná, zvláštní - jednou mi z něj bylo na blití, podruhé mě dostával - a dokonalá do poslední vteřiny, o které se mi nechtělo věřit, že je skutečně poslední - i když kdyby nebyla, nebyl by závěr tak dokonalý.

Finále mi přišlo jako narážka na závěr první řady - tam na konci Karen skočila místo do svatebního lože s Billem (Damian Young) do Hankova auta a utekla s ním a s Beccou, a tady Karen sedla na letadlo a nechala Hanka a Beccu, ať si poradí, jak umí... Jsem asi hnusná a k Hankovi nepřejícná, ale prostě ho mám radši samotného, jen s Beccou. Jsem pořád hluboce zamilovaná.