1. října 2018

Profil zločinu (Profilage): Saison 8

| Saison 1 & 2 | Saison 3 & 4 | Saison 5 |
| Saison 6 | Saison 7 | Saison 8 | Saison 9 |
_______


8.01 Vězeň (Část 1) (Le Prisonnier - Partie 1) - 8.02 Vězeň (Část 2) (Le Prisonnier - Partie 2) - 8.03 Dědicové (Část 1) (Les Héritiers - Partie 1) - 8.04 Dědicové (Část 2) (Les Héritiers - Partie 2) - 8.05 Matka vlast (Mère patrie) - 8.06 Z masa a kostí (De chair et d'os) - 8.07 Vnitřní přesvědčení (Část 1) (Intime conviction - Partie 1) - 8.08 Vnitřní přesvědčení (Část 2) (Intime conviction - Partie 2) - 8.09 Vyhoření (Burn out) - 8.10 Závratě (Vertiges)

zdroj: video.fnac.com
Profilage mě trochu začíná vytáčet. Vždycky myslím, že se bez toho obejdu, ale pak na tom ujedu, skončí to cliffhangerem a já zase potřebuju vidět další řadu. A to i přesto, jak intenzivně protáčím oči a nadávám na přepálenost, překombinovanost a předvídatelnost během celé řady. U této řady to bylo o to horší, že epizodky prakticky úplně zanikaly proti Argosovi (Thierry Gimenez), kterého skutečně vyždímali do poslední kapky.

Scénáristi mi někdy přijdou jako obsesivní autoři fanfiction. Udělají z kriminoložky - v tomto případě Adèle (Juliette Roudet), ale Chloé (Odile Vuillemin) dělali to stejné - Mary Sue a pak jí nakládají, nakládají a nakládají, ať to smysl dává nebo nedává. Na konci už jsem trochu ztratila trpělivost, když s Argosem zjevně spolupracovala i Rocherova (Philippe Bas) švagrová (Lila Salet), u které ani nevysvětlili, jak se k ní dostal a nemělo to prakticky důsledky, mimoto to bylo úplně zbytečné - ta pointa, kterou to mělo, se tam dala vložit i bez toho zašmodrchání. U Diane Baranski (Nathalie Blanc) jsem naopak čekala nějakou levotu od začátku, o to víc jsem byla sama sebou zklamaná, když mi nedošlo, že je to zase kvůli Argosovi. Asi jsem trochu doufala, že nebude hrát prim celou sezónu, a hořce jsem se spletla.

Adèle už mi jde pod nos trochu víc a dokonce i ten vztah s Rocherem, který pořád nadhazují, trochu dává smysl, ale hrozně mi chybí Chloé a trvám na tom, že tam byla lepší chemie. Hippolyte (Raphaël Ferret) a Emma (Sophie de Fürst) se pořád plácali v té stupidní Catwoman zápletce z minulé sezóny. Jess (Diane Dassigny) si mě docela získala na svou stranu, umí tu postavu v poslední chvíli vždycky vykoupit nějakým logickým a inteligentním jednáním. Docela mě zaujala alternace Emmy s Xavierem (Hugo Hamdad), který se teda zatím nijak neprojevil, ale Emmu podle mě trochu vyčerpali.

Zaujala mě postava Lucie Camus (Alexandra Roth) - už jen proto, že velmi podobně to začalo během čtvrté řady s Adèle. S tím, jaký background jí vytvořili - sociopatická matka vražedkyně, dcera s učitelem spícím se studentkami, kterého díky její matce nespravedlivě odsoudili za vraždu... Bože, tam je materiálu a na co namotávat tak na pět řad. Plus mě bavila její inkluzivnější postava, Alexandra Roth se umí nosit, a drzý styl oblékání, který podle mě záměrně trochu připomínal Chloé. Navíc poslední záběr na ni na konci druhé části Vnitřního přesvědčení asocioval Chloé na úplném začátku seriálu. Skoro to vypadá, že si scénáristé připravují za Adèle zálohu, a byť jsem ji naučila mít ráda, za srdce mě nebere, takže bych na tu výměnu vlastně i byla zvědavá.

Z epizod se mi líbil dvojdíl Dědicové, ze kterého si pamatuju zápletku nemající co dělat s Argosem, což bylo plus; Z masa a kostí, protože mi přišlo, že něco takového tam ještě nebylo a na straně rodičů byla fakt hustá porucha; a Závratě za ty emoce, byť mě úplný závěr naštval - zase naprosto zbytečně znovu zapletli něco, co měli konečně finálně rozmotat a přejít na jinou zápletku. (A úplnému závěru nepomohl ani ten dabing, to byl otřes - nevím, jestli v originále Philippe Bas předváděl něco podobného, ale silně o tom pochybuju, bez zvuku bych to nehádala. Ten afektovaný pláč dabéra fakt trhal uši.)

Takže jak jsem psala hned v úvodu - samozřejmě, že jestli se k tomu dostanu, na další řadu se podívám. Ale štve mě to.