6. října 2019

Profil zločinu (Profilage): Saison 9

| Saison 1 & 2 | Saison 3 & 4 | Saison 5 |
| Saison 6 | Saison 7 | Saison 8 | Saison 9 |
_______


9.01 Nový začátek (Část 1) (Un nouveau départ – Partie 1) - 9.02 Nový začátek (Část 2) (Un nouveau départ – Partie 2) - 9.03 Články řetězce (Les maillons de la chaîne) - 9.04 Magie (Imaginaire) - 9.05 Jonah (Jonah) - 9.06 Zavřené oči (Les yeux fermés) - 9.07 Na útěku (Fuir) - 9.08 Lidské teplo (Charnel) - 9.09 Zásah bleskem (Coup de foudre) - 9.10 Vysněný život (La vie rêvée)

zdroj: fnac.com
Už jsem si zvykla, že autoři Profilage často vymýšlejí nelogické a hloupé zvraty, aby se jednoduše dostali z té jámy, kterou si vykopali předchozím překombinovaným a příliš ambiciózním cliffhangerem, ale to, co udělali na začátku deváté řady, zatím překonalo všechno. Nejen, že ten cliffhanger naprosto odignorovali a spoléhali na to, že si nebudeme pamatovat, že byla Adèle (Juliette Roudet) na konci minulé řady ještě ke všemu unesená, ale navíc skočili o opět let do budoucnosti a nic nedávalo smysl.

Ten fakt, že se tak tlačili na pilu ohledně vztahu mezi Adèle a Rocherem (Philippe Bas) - který mě mimochodem tuto řadu víc rozčiloval než cokoliv jiného - místo jakéhokoliv vysvětlení, byl jen třešničkou na dortu, o který nikdo nestál.

Když ale odhlédneme od úvodního dvojdílu, té "romance", kterou nám cpali do krku, a tradičně překombinovaných osobních zápletek, byla to vcelku povedená řada, což bylo podle mě způsobené hlavně tím, že konečně odstranili Argose (Thierry Gimenez) a soustředili se spíš na epizodky. Hrozně se mi líbí, co udělali s Jess (Diane Dassigny), byť to třetí dítě už nebylo třeba, a její vztah s Hippolytem (Raphaël Ferret), který krásně vyrostl.

Za plus taky považuju, že už nevraceli Emmu (Sophie de Fürst) a Xaviera (Hugo Hamdad), ale jsem ráda, že ukázali, že je Emma úspěšná a vede se jí dobře, přece jen tam předtím strašila docela dlouho. Přiznám se, že jsem moc nepochopila smysl povýšení Lamarcka (Jean-Michel Martial) a Rochera, když stejně dělali všechno jako předtím, a ani přítomnost Olivie (Nilusi Nissanka). Když jsem si původně vyspoilerovala odchod Juliette Roudet a viděla ji na promech, myslela jsem si, že jde o Adèlinu nástupkyni, ale očividně ne, takže asi měli jenom málo postav a potřebovali tam mermomocí někoho nového nacpat.

Když už jsem nakousla Adèlin odchod, tak konec Vysněného života je klasicky zmatený a plný zadních vrátek, ale podle rozhovoru s Juliette Roudet, která seriál opustila, Adèle skutečně zemřela. Přiznám se, že mě to ani moc nezasáhlo, okolnosti jsou jasné a i kdyby nebyly, nevěřím jim, že se na začátku další řady něco směrodatného dozvím, takže teď je skutečně ta nejlepší chvíle se na seriál vykašlat. Vím, že to píšu často, ale tentokrát jsem se fakt musela nutit, abych dokoukala druhou polovinu řady, takže je na čase.

Z epizod bych vypíchla Magii, byla trochu zmatená, ale byl to v podstatě zajímavé zpracování záhady zavřeného pokoje; Jonah, protože to byla upřímně dobrá epizoda; Zavřené oči taktéž a Vysněný život byl v podstatě hodně dobrý thriller včetně toho konce, který byl vlastně i logický. A nebýt toho trapasu s Rocherem v kómatu, líbilo by se mi i Lidské teplo.

Celkově vlastně relativně povedená série - aspoň na poměry Profilage - takže naprosto ideální rozloučení.