11. srpna 2010

The Mentalist: Season 1 & 2

| Season 1 & 2 | Season 3 | Season 4 |
| Season 5 | Season 6 | Season 7 |
_______

MENTALIST /'men-ta-list/ noun. Someone who uses mental acuity, hypnosis and/or suggestion. A master manipulator of thoughts and behavior.


Season 1
1.01 Pilot - 1.02 Red Hair and Silver Tape - 1.03 Red Tide - 1.04 Ladies in Red - 1.05 Redwood - 1.06 Red-Handed - 1.07 Seeing Red - 1.08 The Thin Red Line - 1.09 Flame Red - 1.10 Red Brick and Ivy - 1.11 Red John's Friends - 1.12 Red Rum - 1.13 Paint It Red - 1.14 Crimson Casanova - 1.15 Scarlett Fever - 1.16 Bloodshot - 1.17 Carnelian, Inc. - 1.18 Russet Potatoes - 1.19 A Dozen Red Roses - 1.20 Red Sauce - 1.21 Miss Red - 1. 22 Blood Brothers - 1.23 Red John's Footsteps

zdroj: imdb.com
Prvních pár dílů bylo troch moc trudných, vážných, ale pak se konečně ta komická stránka (to je ta, ve které Jane (Simon Baker) všechny uráží a Lisbon (Robin Tunney) protáčí oči) konečně pořádně rozvinula a já se opravdu bavila. Samozřejmě krom výborných dílů zahrnujících Red Johna (moje oblíbené) byly velmi dobré i ty vycpávky, hlavně slepý Jane, nebo chlápek, co přitáhne pytel s mrtvolou a je přesvědčený, že je to pytel brambor. Jmenovitě epizoda Miss Red měla výbornou epizodní postavu, kterou by mi nevadilo vidět znovu. Finále bylo výborné, i když konec očekávaný.

Ze starých známých jsem si všimla JR Bournea (Jeremy Hale, Seeing Red), Jaime 'pardon my tits' Murray (Nadia Sobell, Carnelian, Inc.) a Darby Stanchfield (Stevie Caid, Paint It Red), ti mě tak praštili do očí, samozřejmě jsem si všimla víc exemplářů. Prostě, dobrá premiérová sezóna, dobré finále a těším se na druhou. (Taky se mi hodně líbí, ž každý název dílu v sobě má v sobě červenou.)

Season 2
2.01 Redemption - 2.02 The Scarlett Letter - 2.03 Red Badge - 2.04 Red Menace - 2.05 Red Scare - 2.06 Black Gold and Red Blood - 2.07 Red Bulls - 2.08 His Red Right Hand - 2.09 A Price Above Rubies - 2.10 Throwing Fire - 2.11 Rose-Colored Glasses - 2.12 Bleeding Heart - 2.13 Redline - 2.14 Blood in, Blood Out - 2.15 Red Herring - 2.16 Code Red - 2.17 The Red Box - 2.18 Aingavite Baa - 2.19 Blood Money - 2.20 Red All Over - 2.21 18-5-4 - 2.22 Red Letter - 2.23 Red Sky in the Morning

zdroj: imdb.com
Druhá sezóna měla skvělý nástup a výborné Red John díly, hlavně His Red Right Hand (spolu s Darkening Sky brutální díl) - Red Sky in the Morning mě naopak zklamalo, od finále jsem čekala víc. Vycpávkové taky stály za to, přednostně zfetovaná Lisbon tančící na Spice Girls, Jane ve vězení, nebo Choův (Tim Kang) návrat do gangsta minulosti.

Co se týče mimo případových afér, celé stažení Janea z Red John případu bylo super, ačkoliv mi Bosco (Terry Kinney) nic moc neříkal a jeho smrt pro mě jen dodala šťávu výše zmíněné His Red Right Hand. Rigsby (Owain Yeoman) a Van Pelt (Amanda Righetti) směřovali tam, kam se dostali, byli roztomilí a tak taky skončili - nijak mi to srdce netrhá. Jako shipperka jsem se posunu co se týče Lisbon a Janea nedočkala (kdyby aspoň ten crazy monkey sex), ale vynahrazuje to Cho - je postava mě občas baví víc, než Jane (doporučuji shlédnou Choa, dělajícího interview pro televizi - já být Rigsbym, odrovnám si bránici). Taky musím pochválit Hightower (Aunjanue Ellis), je výborná - takhle si představuji ženskou včele, ne ty pseudovelitelky typu Cuddy z House nebo Shepard z NCIS. Z Kristiny Frye (Leslie Hope) jsem byla nadšená jen do doby, co figurovala jako Janeův protějšek, tím sbližováním to ale zabili (dle mé matiky by měl Red John zabít ji, díky!).

Z postřehů se zmíním o Elaine Hendrix (Julia, Red Herring) a Kathleen Wilhoite (Margo Ketchum, Red Sky in the Morning). Jak jsem psala výš, finále nic moc, ale o to víc se těším na další sezónu. Kdosi na Lapiduchu trefně poznamenal, že se Red John podobá matce z How I Met Your Mother... No, jestli se té podobnosti budou držet, tak potěš koště... (I když už aspoň víme, že je Red John fakt chlap a jak z ní jeho hlas - úchylně.)