20. května 2011

The Mentalist: Season 3

| Season 1 & 2 | Season 3 | Season 4 |
| Season 5 | Season 6 | Season 7 |
_______


3.01 Red Sky at Night - 3.02 Cackle-Bladder Blood - 3.03 The Blood on His Hands - 3.04 Red Carpet Treatment - 3.05 The Red Ponies - 3.06 Pink Chanel Suit - 3.07 Red Hot - 3.08 Ball of Fire - 3.09 Red Moon - 3.10 Jolly Red Elf - 3.11 Bloodsport - 3.12 Bloodhounds - 3.13 Red Alert - 3.14 Blood for Blood - 3.15 Red Gold - 3.16 Red Queen - 3.17 Bloodstream - 3.18 The Red Mile - 3.19 Every Rose Has Its Thorn - 3.20 Redacted - 3.21 Like a Redheaded Stepchild - 3. 22 Rhapsody in Red - 3.23 & 3.24 Strawberries and Cream (Part I & II)

zdroj: imdb.com
Oblíbené epizody: Red Sky at Night, Pink Chanel Suit, Red Hot, Ball of Fire, Red Hot (Mashburn!), Ball of Fire, Red Gold, Bloodstream, The Red Mile, Redacted, Like a Redheaded Stepchild, Strawberries & Cream

Postavy: U hlavních postav se většinu nedá mluvit o nějakém vývoji, jediný vývoj se objevil v kauze Rigsby (Owain Yeoman) & Van Pelt (Amanda Righetti), kteří mi lezli brutálně na nervy, což naštěstí nakonec povolilo. Agent Craig O'Loughlin (Eric Winter) mě spasil od toho, abych je oba zabila a zakopala na dvoře. (A to si pište, že bych tu fic kvůli tomu napsala.) A dokonce jsem začala mít i radši Rigsbyho a jeho cheesy zápletky s otcem (William Forsythe) - všechno, jen ne pořád dokola protivná Van Pelt. Jsem ráda, že jsme ještě jednou viděli Waltera Mashburna (Currie Graham), byla to dobrá vedlejší postava. Kdo se ale dočkal nějakého posunu, i když ne přímo vývoje, byla výborná postava Madeleine Hightower (Aunjanue Ellis), miluju ji, a líbí se mi, jak se celá kauza s ní objevila a postupovala. Byl to dobrý tah.

Naprostým darem z nebe byl ale J.J. LaRoche (Pruitt Taylor Vince), který to tam konečně začal přetřásat a brutálně obracet naruby. Něco takového ten děj potřeboval a změna ve vedení byla osvěžující, i když se pak LaRoche stáhl. (Ale má výbornýho pudla, nebo co to je.) Aspoň na chvilku rozčeřil to nesnesitelné natahování ohledně RJ, které třetí řadě nehorázně uškodilo.

Co se tak zhruba asi dělo? Zápletka s Kristinou (Leslie Hope) a Red Johnem se naštěstí vyřešila dobře, nebavilo mě to, takže jsem ráda, že se toho zbavili rychle. Chvíli jsem měla strach, že ke Kristině budou stále vracet, což se taky nedělo. Co mě ale dost mrzí je, že Red Johna je tam tak hrozně málo. Už mě nebaví, jak s ním šetří, neustále hází špeky a nic z toho. Navíc vsadím se, že kdybych si dala tu práci a detailně rozepsala každou epizodu, ani polovinu z těch udiček, které nahodili, aby to nemuseli řešit, nakonec nevyužijí a dokonce bude působit nelogicky. Navíc, je skoro nemožné je sledovat a něco si z nich skutečně odnést. Kdyby polovinu energie na tyhle hovadinky věnovali skutečnému psaní, ten seriál vypadá úplně jinak a polovinu dílů bych neprozívala.

Z epizod se mi hodně líbil Ball of Fire - dělá mi zhýralou radost, když Jane-ovi (Simon Baker) někdo dává na zadek, a tentokrát to dostal pěkně. Od Bloodhounds mám nový shipping, Lisbon (Robin Tunney) & gauč (ano, začínám shippovat neživé věci s živými, říkejte mi klidně úchyle). U Blood for Blood se mi hrozně líbilo, jak se Lisbon rozhodla, Jane na ni začíná mít vliv; Red Gold bylo výborné ve změně partnerů a v poslání Hightower do akce (ale tu pohádku měl dětem vyprávět Cho a mělo to být na kameru - to je můj sen). Red Queen nebyla naštěstí tak hrozná, jak se bála, děj se vyvinul docela pěkně (ale fakt bylo nutný to "36 hours earlier"?). V The Red Mile, která byla výborná, mě mrzela smrt doktora Steinera (George Wyner), RIP. Redacted krásně ukázalo, jak je všechno jednodušší, když se Jane svěří Lisbon (konec byl skoro tak epický, jako když po něm hodila tužku, nebo mu řekla, aby šel do háje a vzal si s sebou kartáček na zuby). No a Like a Redheaded Stepchild prostě muselo být dokonalé (a taky trochu děsivé), protože je to Cho (Tim Kang) díl.

Potěšila epizodka krásné Zoe McLellan (Marie Jarret Bajoran, Red Hot), Frances Conroy (Elspeth, The Red Mile) a Moreny Baccarin (Erica Flynn, Every Rose Has Its Thorn - už by jí měl ale někdo říct, že v těch krátkých vlasech vypadá jako Beetlejuice na konci filmu).

Finále: Popravdě řečeno jsem trochu na vážkách, co si myslet. Navzdory mému očekávání sedly všechny hlavní stopy tak, jak měly, Jane konečně zahrnul zbytek týmu, O'Loughlin, kterého jsem předtím velebila, mě nepříjemně překvapil, ale vyvrcholení drsné. No a úplný závěr? Já ze spoilerů věděla, že Red John (Bradley Whitford) se ukáže, ale že ho Jane i zabije... Na konci je vidět, že se Jane sám stal psychopatem, kterého honil... Nicméně, pokud se ukáže, že to byl jen nějaký sen, nebo nějaký podobný vyprošťovák z příručky "Jak zabít seriál jednoduše a beze zbytku 101", tak jim ukážu takovýho Red Johna, že to ještě neviděli. Nevěřím, že po třech letech natahování je tohle Johnův konec. Nicméně pokud nechám spekulace na jindy, tak za mě spolu s The Good Wife a Castlem nejpůsobivější finále této sezóny.