18. května 2012

The Mentalist: Season 4

| Season 1 & 2 | Season 3 | Season 4 |
| Season 5 | Season 6 | Season 7 |
_______


4.01 Scarlet Ribbons - 4.02 Little Red Book - 4.03 Pretty Red Balloon - 4.04 Ring Around the Rosie - 4.05 Blood and Sand - 4.06 Where in the World is Carmine O'Brien? - 4.07 Blinking Red Light - 4.08 Pink Tops - 4.09 The Redshirt - 4.10 Fugue in Red - 4.11 Always Bet on Red - 4.12 My Bloody Valentine - 4.13 Red is the New Black - 4.14 At First Blush - 4.15 War of the Roses - 4.16 His Thoughts Were Red Thoughts - 4.17 Cheap Burgundy - 4.18 Ruddy Cheeks - 4.19 Pink Champagne on Ice - 4.20 Something Rotten in Redmund - 4.21 Ruby Slippersd - 4.22 So Long, and Thanks for All the Red Snapper - 4.23 Red Rover, Red Rover - 4.24 The Crimson Hat

zdroj: imdb.com
Oblíbené epizody: Pretty Red Balloon, Blinking Red Light, The Redshirt, Something Rotten in Redmund, The Crimson Hat

Postavy: Jane (Simon Baker) je stejný, jako kdy byl, jen je trošičku psychopatičtější a fakt, že umí přepínat mezi psychem a normálním člověkem naznačuje, že se nám vyvinul v regulérního sociopata. (Já bych tak hrozně chtěla, aby seriál končil tím, že je Jane Red John, ale toho se asi nedočkám.) Nicméně, touhle řadou mě hodně potěšili rozdílným přístupem k postavám - Van Pelt (Amanda Righetti) se mi opravdu líbila, byla výborná, Rigsby (Owain Yeoman) mě tolik neoběžoval, i když jeho linie mě moc nebrala, a zdálo se mi, že šli trochu do hloubky i u Lisbon (Robin Tunney). Navíc jsem detekovala nějaký Jisbon a to je vždycky dobře.

Co se tak zhruba asi dělo? Skvělé finále minulé sezóny zahráli do autu přesně tak, jak jsem se obávala - Jane se z vraždy trapně vykecal, Red John není mrtvý a The Mentalist má restart. A přesně takhle vypadal i zbytek sezóny, minimum mytologie (i když se mi zdálo, že jí bylo víc, než v minulých sezónách) a zbytek vata, stejně jako předchozí sezóny, jen tahle byla celkově trochu slabší. Většinu dílů jsem sledovala při uklízení.

Ale abych nekecala, 4. řada měla několik opravdu slušných momentů, připomínajích první díly a důvod, proč jsem se do The Mentalist v první řadě zamilovala, například Something Rotten in Redmund a Jane v ředitelně. Nejvíc mě ale potěšili Cho (Tim Kang) - dávno měl dostávat víc prostoru a linie se Summer (Samaire Armstrong) mu ho poskytla. Když ji poslal pryč, zlomilo mi to srdce, ale doufám, že se ještě objeví.

Ze známých tváří jsem zaznamenala Ricka Peterse (Ed Masterson, Little Red Book), Kelli Williams (Beth Flint, Pretty Red Balloon), Ashley Williams (Anna Dugan, The Redshirt), Joe Spana (Greg Relin, War of the Roses) a Christophera Judgea (Dante Holmes, Pink Champagne on Ice).

Finále: Ještě v polovině dílu jsem byla přesvědčená, že je to to nejhorší finále všech dob a že to asi rovnou vypínám a s The Mentalist končím, plus jsem nemohla vystát Lorelei (Emmanuelle Chriqui), ale pak se ukázalo, že ji poslal Red John a jízda začala. Také bylo něco málo Jisbon a vůbec - bála jsem se, že letos bude finále jen hovadina našokovaná tak, aby překonala loňské, ale nakonec to bylo super a až na pár dějových děr (jako kdo jsou sakra všechny ty mrtvoly?) mě to skutečně bavilo.