18. května 2011

The Good Wife: Season 2

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 | Season 5 |
| Season 6 | Season 7 |
_______


2.01 Taking Control - 2.02 Double Jeopardy - 2.03 Breaking Fast - 2.04 Cleaning House - 2.05 VIP Treatment - 2.06 Poisoned Pill - 2.07 Bad Girls - 2.08 On Tap - 2.09 Nine Hours - 2.10 Breaking Up - 2.11 Two Courts - 2.12 Silly Season - 2.13 Real Deal - 2.14 Net Worth - 2.15 Silver Bullet - 2.16 Great Firewall - 2.17 Ham Sandwich - 2.18 Killer Song - 2.19 Wrongful Termination - 2.20 Foreign Affairs - 2.21 In Sickness - 2.22 Getting Off - 2.23 Closing Arguments

zdroj: imdb.com
Oblíbené epizody: Poisoned Pill, Bad Girls, On Tap, Nine Hours, Great Firewall, Killer Song, In Sickness, Getting Off, Closing Arguments

Postavy: The Good Wife je jeden z mála seriálu, kde postavy nedělají OOC kiksy, a jsou čím dál zajímavější. To platí jak pro staré známé, tak pro nové tváře. Blake Calamar (Scott Porter) by mě sám o sobě nezajímal, ale spojením s Kalindou (Archie Panjabi) z něj udělali naprosto neodolatelnou a naprosto nesnesitelnou postavu, u které jsem byla ráda, když konečně vypadla. Dalším zajímavým otravou byl Andrew Wiley (Tim Guinee), o kterém si myslím, že o něm ještě uslyšíme. Natalie Flores (America Ferrera) by se měla vrátit do další sezóny, protože zamilovaného Elie Golda (Alan Cumming) jen málo věcí překoná. A Owen Cavanaugh (Dallas Roberts) for regular, srsly.

Co se tak zhruba asi dělo? Sice jsem si přečetla spoiler, jak se Alicia (Julianna Margulies) rozhodne, ale nevěděla jsem vlastně vůbec nic. Eli faktor mi opět připravil perfektní překvapení, je prostě výborný. Líbilo se mi to napětí mezi Alicií a Willem (Josh Charles), a to moc - poprvé jsem je jako pár opravdu začala mít ráda. Ovšem mnohem víc mě opět očarovala Kalinda a co víc, Kalinda a její válka s Blake-em. Dokonalé.

Dál to byla prostě jedna velká dokonalá jízda, zápletka za zápletkou. Dělení Lockhart & Gardner a následné killer duo Diane (Christine Baranski) & Will, záležitost s Peterem (Chris Noth), Aliciou a Kalindou, která vybuchla nehorázným způsobem a Julianna Margulies byla... no, Emmy much? Jak jsem výše zmínila, zamilovaný Eli Gold byl taky výborný, a popravdě zápletky spadající spíš do druhé poloviny mě bavily víc, než první, kde se řešil převážně Peterův znovuběh na státního návladního. Ale kolem a kolem, nehorázně silná řáda plná výborných zápletek díl od dílu, ať už těch s procesy spojených, nebo spojených s delším dějem. Pokud bych měla prstem ukázat na pro mě nejpromakanější a nejkvalitnější seriál současnosti, nehledě na moje preference bych musela zvolit The Good Wife. Pokud chcete něco kvalitního, jděte do Alicii.

Opravdu mě ohromil Michael J. Fox (Louis Canning), výborné hostování. Dále Edward Herrmann (Lionel Deerfield), Elizabeth Reaser (ona fajn, ale Tammy Linnata ať už se prosím nevrací) a Sarah Silverman (Stephanie Engler, Getting Off - !!!).

Finále: Ohledně finále jsem hodně věděla z proma (kdybych se na něj nepodívala, asi ten konec nerozchodím), ale ani to mu neubralo na glancu. Případ byl skvělý, děj naprosto dokonalý ve všech ohledech - Eli pod jednou střechou, Kalinda je tam a nikam nejde, Peter nezkládá sbraně a v týmu má Caryho a Alicia a Will... Bylo to prostě tak přirozené - něco, co se muselo stát v momentě, kdy se ty dva uvolní, to snad musel vědět každá. A Any Other World od Miky to korunovalo. Výborné finále ve všech směrech.

Ještě jednou opakuji - pokud bych měla prstem ukázat na seriál, který je výborný od začátku do konce skrz celou sezónu, neztrácí dech, charaktery se chovají lidsky a jedna zápletka odhaluje druhou takovým způsobem, že není čas se na to připravit a i kdyby byl a vy si myslíte, že víte, jak to bude dál, pletete se. 10/10, 100%, pět a půl pračky Whirlpool. Dokonalost.