15. května 2016

The Good Wife: Season 7

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 | Season 5 |
| Season 6 | Season 7 |
_______


7.01 Bond - 7.02 Innocents - 7.03 Cooked - 7.04 Taxed - 7.05 Payback - 7.06 Lies - 7.07 Driven - 7.08 Restraint - 7.09 Discovery - 7.10 KSR - 7.11 Iowa - 7.12 Tracks - 7.13 Judged - 7.14 Monday - 7.15 Targets - 7.16 Hearing - 7.17 Shoot - 1.18 Unmanned - 7.19 Landing - 7.20 Party - 7.21 Verdict - 7.22 End

zdroj: imdb.com
Vlastně jsem ani nebyla z poslední řady The Good Wife zklamaná. Vyžadovalo by to, abych vůbec čekala, že bude dobrá, a to jsem rozhodně nečekala. Chvílemi jsem byla rozčarovaná, ale většinou mi to bylo dost jedno a do epizod jsem se nutila. Jediným kladem celé řady byla Lucca Quinn (Cush Jumbo), která ale většinu času jen nahrávala Alicii (Julianna Margulies), ostatně jako touto dobou už všichni. Byla to škoda, protože mi přišla opravdu zajímavá a bavila mě.

Víceméně se opět nedělo nic jiného než tahanice ve firmě, které se špatně sledovaly, protože všichni byli neustále na různých stranách. Případy většinou do jednoho zanikly. Diane (Christine Baranski) jsem vždycky milovala, takže mě ten konec vyloženě nasral, a kromě toho tahání kolem dokola nedostala žádnou vlastní zápletku. David Lee (Zach Grenier) tam vždycky byl jen pro tyto tahanice, takže tam není co vyčítat, a Cary (Matt Czuchry)... ten hrál šedesáté housle už tak dlouho, že už mi ho ani nebylo líto. Byl mi prostě ukradený. Aliciiny děti mi byly jako vždycky u zadnice, ale je fakt, že Grace (Makenzie Vega) se tuhle sezónu hodně zlepšila, a až na tu roli, která jí byla přisouzená ve finále, si vedla extrémně dobře.

Peter Florrick (Chris Noth) byl, je a bude - slovy klasika - polyp na řiti lidstva, tam se nic nezměnilo. Eli (Alan Cumming) nemusel tahat kostlivce ze skříně a jakmile pominul jeho boj s Ruth Eastman (Margo Martindale), tak nějak běhal od ničeho k ničemu. Ostatně jako skoro všechny postavy - některé jen nahrávaly Alicii, některé měly malou zápletku a pak jen postávaly a čekaly na finále, které nestálo za nic. Jason Crouse (Jeffrey Dean Morgan) mě bavil, když se kamarádil s Luccou, ale nepřišlo mi, že by měl s Aliciou chemii, bylo to hodně na sílu. Líbil se mi Connor Fox (Matthew Morrison) - překvapil tím, že ač šel proti hlavním hrdinům, člověk musel spíš fandit jemu, a Matthew Morrison v takové roli potěšil.

Potěšila Jane Curtin (soudkyně Farley, Bond), Mamie Gummer (Nancy Crozier, Innocents), Christian Borle (Carter Schmidt, Payback), Kelly Bishop (Bea Wilson); Anna Camp (Caitlin D'arcy, Unmanned); Scott Cohen (Jeffrey Nachmann, Unmanned); Carrie Preston (Elsbeth Tascioni, Targets) a Megan Hilty (Holly Westfall). Všechny ty návraty vyjmenovávat ani nebudu, ale měla jsem z nich radost - z Aliciiny rodiny ani nejde nemít radost. Nechce se mi ani vypíchávat nejlepší epizody, protože ty, které bych označila za nejlepší, by byly šest sezon zpátky ty nejhorší, a z toho jsem smutná.

Finále seriálu bylo podle mého skromného názoru hrůza. O co přesně se tam snažili jsem pochopila až z otevřeného dopisu od Kingů - Grace tam byla tak nastrčená a nedotažená, že mi souvislosti předtím prostě nedošly - a ve chvíli, kdy autor cítí potřebu něco takhle rozsáhle vysvětlit, tak to podle mě není úplně dobře napsané. Naprosto nikdo kromě Alicii nedostal svůj závěr. Will Gardner (Josh Charles) nesmírně potěšil, moje Willicia srdce zaplesalo, ale zároveň to bylo hrozně smutné a jsem si jistá, že by Will z téhle Alicii nebyl nadšený.

Na jednu stranu jsem ráda, že se to zacyklilo, a Alicia se stala z té, které je ubližováno, tou, která ubližuje, protože je to docela čerstvý přístup, ukončit seriál zrovna takto, na druhou stranu už to dávno nebyla The Good Wife, do které jsem se tehdy naprosto zamilovala. A tím bych to uzavřela.